Neue Testversion 20.90b3

Hier diskutieren die Betatester von PhotoLine untereinander und mit den Entwicklern
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Gerhard Huber
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Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Gerhard Huber »

Hallo,

es gibt wieder eine neue Testversion 20.90b3.

Windows:
http://www.pl32.com/beta/pl2090b3.zip


Mac OS:
http://www.pl32.com/beta/plx2090b3.zip



Neues:
- neue OpenEXR-Bibliothek
- erste Testversion für Lassos/Masken für Platzhalterebenen

diverse kleine Fehler beseitigt
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Hoogo
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Hoogo »

Wo wir grad die Diskussion um Banding haben:
Ich hab auch noch ein Testbild mit Masken gemacht, um zu sehen, wie die gerechnet werden, denn die können ja auch zum Überblenden verwendet werden. Läuft nicht so gut, und ich glaube, das lief mal besser.
Dateianhänge
Maskentest.pld
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Herbert123
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Herbert123 »

The bugs I reported are fixed!
- placeholder layer in group no anti-aliasing
- dragging layers upwards in the layer stack resulting in an odd order
- EXR works again with new files

Thank you!

And the lasso tools for placeholder layers are excellent to have. I hope we'll see them implemented for other non-bitmap layers as well. Please allow the "Select Colors" in Tool-->Color to function on these too!

Many thanks! This will make life working with externally loaded/linked files much easier.
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System: Win10 64bit - i7 920@3.6Ghz, p6t Deluxe v1, 48gb (6x8gb RipjawsX), Nvidia GTX1080 8GB, Revodrive X2 240gb, e-mu 1820, 2XSamsung SA850 (2560*1440) and 1XHP2408H 1920*1200 portrait
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Herbert123
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Herbert123 »

If at all possible, please add an option or switch that makes it possible to link the transformation of unrelated layers (regardless of structure, groups, etc.).

It has been requested a number of times before by other users, and it would make life much easier when working with two or more related items that must transform (position, rotation, skew, scale, etc) together, but are not grouped together, or cannot be part of a virtual layer. In Photoshop this is accomplished by locking two or more selected layers with the chain option.

Currently the only workaround in PhotoLine is to select such related layers manually first, and then perform the transform action. My personal workaround is to include a unique combination of characters suffixed to these layers, and then do a search for this string, then select the layers, and transform.

But this is, of course, quite cumbersome, and error-prone. A simple option in the layer panel to link (chain) unrelated layers would be awesome to have. For more complex compositing jobs it is nigh-on essential.

But also for layouts: for example, imagine that all the text elements in a layout must be grouped separately from the visual design for translation reasons, but you still want the visual elements and related text items to transform together: not easily possible now. It requires too much work (selections).

Please consider implementing such a function. It is already possible to select and transform layers independent from the layer structure - we just need a simple option to link the transform.
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System: Win10 64bit - i7 920@3.6Ghz, p6t Deluxe v1, 48gb (6x8gb RipjawsX), Nvidia GTX1080 8GB, Revodrive X2 240gb, e-mu 1820, 2XSamsung SA850 (2560*1440) and 1XHP2408H 1920*1200 portrait
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Martin Huber »

Hoogo hat geschrieben: Di 14 Nov 2017 18:48 Wo wir grad die Diskussion um Banding haben:
Ich hab auch noch ein Testbild mit Masken gemacht, um zu sehen, wie die gerechnet werden, denn die können ja auch zum Überblenden verwendet werden. Läuft nicht so gut, und ich glaube, das lief mal besser.
Ich hab's geändert.

Martin
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Herbert123
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Herbert123 »

Just a quick question: is it just me, or is the same seed use for each clouds and noise (textures)?

Is there an option to change the randomize seed? I'd like to be able to change the base clouds. Otherwise it always results in identical results, which is sometimes wanted, but often is not.
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Martin Huber »

Herbert123 hat geschrieben: Do 16 Nov 2017 10:20 Just a quick question: is it just me, or is the same seed use for each clouds and noise (textures)?

Is there an option to change the randomize seed?
It doesn't use a seed. It is basically Perlin noise, so you could just select a different starting position on an imaginary cloud plane.

We once thought about this, but most people are already overwhelmed by the current options, and adding two additional options won't improve the situation.

Martin
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Hoogo
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Hoogo »

Panel-Layouts:
Ich habe die geschlossenen Panels gerne oberhalb des Menüs, vor der Windows-Titelleiste.
Beim Neustart greift aber die Regel, dass die Panels komplett auf dem Bildschirm sein müssen, dadurch werden mir die Menüs verdeckt.
Kann man das ändern, z.B., dass es reicht, wenn Panels halb auf dem Schirm sind?
Dateianhänge
Panel Positionen.png
Panel Positionen.png (10.05 KiB) 3651 mal betrachtet
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Herbert123 »

Martin Huber hat geschrieben: Do 16 Nov 2017 12:12
Herbert123 hat geschrieben: Do 16 Nov 2017 10:20 Just a quick question: is it just me, or is the same seed use for each clouds and noise (textures)?

Is there an option to change the randomize seed?
It doesn't use a seed. It is basically Perlin noise, so you could just select a different starting position on an imaginary cloud plane.

We once thought about this, but most people are already overwhelmed by the current options, and adding two additional options won't improve the situation.

Martin
No worries, the exact same effect can be achieved with a fill layer and a texture. Then move the fill around, and done! And it's easy to combine with multiple noise layers, and perform some blending.
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Hoogo »

Testbild für die fehlende Vorschau, wenn man die Transparenz einer Maske mit Arbeit per Kurve ändert.
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Vorschau Kurve Transparenz.pld
(37.61 KiB) 97-mal heruntergeladen
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Herbert123 »

Bug: light and shadow dialog empty

When I open the light and shadow adjustment layer dialog, it comes up empty. The adjustment layer panel works fine, though.
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Gerhard Huber »

Herbert123 hat geschrieben: Mi 06 Dez 2017 11:11 When I open the light and shadow adjustment layer dialog, it comes up empty. The adjustment layer panel works fine, though.
we will fix this.
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Hoogo »

In der Schnellauswahl funktioniert die Shift-Taste zum Markieren des Hintergrundes erst, nachdem man mal ohne Shift-Taste einen Vordergrund markiert hatte.
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Re: Neue Testversion 20.90b3

Beitrag von Martin Huber »

Hoogo hat geschrieben: Mo 18 Dez 2017 09:02 In der Schnellauswahl funktioniert die Shift-Taste zum Markieren des Hintergrundes erst, nachdem man mal ohne Shift-Taste einen Vordergrund markiert hatte.
Sporadisch hatte ich das auch schon. Ich habe da jetzt was umgestellt.

Martin
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