Neue Testversion 18.40b7
-
- Entwickler
- Posts: 4171
- Joined: Mon 18 Nov 2002 15:30
- Location: Bad Gögging
Neue Testversion 18.40b7
Hallo,
es gibt wieder eine neue Testversion 18.40b7.
Mac OS X:
www.pl32.com/beta/plx1840b7.zip
Windows:
www.pl32.com/beta/pl1840b7.zip
Neues:
- Neuer Filter: Wischeffekt (Filter > Weichzeichnen)
- Dokumentfarben (Ansicht > Listen > Dokumentfarbliste)
diverse kleinere Verbesserungen und Fehlerbehebungen
Sollten hier keine Fehler mehr gemeldet werden, werden wir auf dieser
Basis in Kürze die Version 18.02 fertig stellen.
Wenn wir also einen Fehler übersehen haben, bitte nochmal, am besten
per E-Mail an support@pl32.de melden.
Gerhard Huber [Computerinsel GmbH]
support@pl32.de - www.pl32.de
es gibt wieder eine neue Testversion 18.40b7.
Mac OS X:
www.pl32.com/beta/plx1840b7.zip
Windows:
www.pl32.com/beta/pl1840b7.zip
Neues:
- Neuer Filter: Wischeffekt (Filter > Weichzeichnen)
- Dokumentfarben (Ansicht > Listen > Dokumentfarbliste)
diverse kleinere Verbesserungen und Fehlerbehebungen
Sollten hier keine Fehler mehr gemeldet werden, werden wir auf dieser
Basis in Kürze die Version 18.02 fertig stellen.
Wenn wir also einen Fehler übersehen haben, bitte nochmal, am besten
per E-Mail an support@pl32.de melden.
Gerhard Huber [Computerinsel GmbH]
support@pl32.de - www.pl32.de
-
- Mitglied
- Posts: 2248
- Joined: Sat 12 May 2012 21:38
Re: Neue Testversion 18.40b7
The document colours list is great - thanks! That will save a lot of repetitive work.
/*---------------------------------------------*/
System: Win10 64bit - i7 920@3.6Ghz, p6t Deluxe v1, 48gb (6x8gb RipjawsX), Nvidia GTX1080 8GB, Revodrive X2 240gb, e-mu 1820, 2XSamsung SA850 (2560*1440) and 1XHP2408H 1920*1200 portrait
System: Win10 64bit - i7 920@3.6Ghz, p6t Deluxe v1, 48gb (6x8gb RipjawsX), Nvidia GTX1080 8GB, Revodrive X2 240gb, e-mu 1820, 2XSamsung SA850 (2560*1440) and 1XHP2408H 1920*1200 portrait
-
- Betatester
- Posts: 748
- Joined: Tue 19 Nov 2002 17:22
- Location: Entenhausen
Re: Neue Testversion 18.40b7
Zur 18.02: Ist die Online-Hilfe eigentlich schon um die neuen Option erweitert? Da fehlen noch einige Sachen...
-
- Entwickler
- Posts: 4171
- Joined: Mon 18 Nov 2002 15:30
- Location: Bad Gögging
Re: Neue Testversion 18.40b7
welche neue "Option"?gmhofmann wrote:Zur 18.02: Ist die Online-Hilfe eigentlich schon um die neuen Option erweitert? Da fehlen noch einige Sachen...
Die neuen Funktionen werden in der 18.02 nicht veröffentlicht, nur der Kern der aktuellen Beta wird übernommen.
Gerhard
-
- Betatester
- Posts: 748
- Joined: Tue 19 Nov 2002 17:22
- Location: Entenhausen
Re: Neue Testversion 18.40b7
Compris
-
- Mitglied
- Posts: 736
- Joined: Tue 19 Dec 2006 19:54
- Location: München
Re: Neue Testversion 18.40b7
Ich hatte mir heute früh Zeit genommen etwas zu posten, irgendwie ist es nicht angekommen.
Daher nochmal ganz kurz:
a) Wischeffekt klingt vielversprechend - tut aber anscheinend nichts
b) Platzhalter ebenen - hier wäre es schön, wenn Ebene/Ebenenmaske/Erzeugen eine Gruppe erzeugen würde mit dem Platzhalter als unterster und einer eingepassten Vektorebene darüber als Beschnittebene. Damit könnte man dann Beschnitt/Ausschnittwahl/Zoom machen ohne auf komplizierte Aktionen zurückgreifen zu müssen (was die Dokumentation des Features auch unnötig erschwert).
Daher nochmal ganz kurz:
a) Wischeffekt klingt vielversprechend - tut aber anscheinend nichts
b) Platzhalter ebenen - hier wäre es schön, wenn Ebene/Ebenenmaske/Erzeugen eine Gruppe erzeugen würde mit dem Platzhalter als unterster und einer eingepassten Vektorebene darüber als Beschnittebene. Damit könnte man dann Beschnitt/Ausschnittwahl/Zoom machen ohne auf komplizierte Aktionen zurückgreifen zu müssen (was die Dokumentation des Features auch unnötig erschwert).
-
- Betatester
- Posts: 4048
- Joined: Sun 03 Jul 2005 13:35
- Location: Mülheim/Ruhr
Re: Neue Testversion 18.40b7
Das wischt nur in transparente Stellen rein.JulianZI wrote:a) Wischeffekt klingt vielversprechend - tut aber anscheinend nichts
----------------
Herr Doktor, ich bin mir ganz sicher, ich habe Atom! /Doctor, doctor, I'm sure, I've got atoms!
Herr Doktor, ich bin mir ganz sicher, ich habe Atom! /Doctor, doctor, I'm sure, I've got atoms!
-
- Mitglied
- Posts: 736
- Joined: Tue 19 Dec 2006 19:54
- Location: München
Re: Neue Testversion 18.40b7
Super - das kann also für Bewegungsunschärfe eingesetzt werden. Das Ergebnis sieht auch ganz gut aus, bis auf die Einschränkung, dass anscheinend nur die Randpixel verwendet werden.Hoogo wrote:Das wischt nur in transparente Stellen rein.JulianZI wrote:a) Wischeffekt klingt vielversprechend - tut aber anscheinend nichts
-
- Mitglied
- Posts: 736
- Joined: Tue 19 Dec 2006 19:54
- Location: München
Re: Neue Testversion 18.40b7
2 Ebenen sind selektiert, eine davon ist gegen Verschieben geschützt. Beim Versuch jene mit den blauen Markern zu verschieben, verschiebt sich die andere unkontrolliert.
-
- Betatester
- Posts: 3674
- Joined: Thu 26 Nov 2009 22:59
Re: Neue Testversion 18.40b7
Schöner Effekt!Gerhard Huber wrote:- Neuer Filter: Wischeffekt (Filter > Weichzeichnen)
Drei Kleinigkeiten: Wenn eine Vektorebene als Umriss eine Haarlinie (0 px Breite) hat und eine Kindebene "Wischeffekt" angehängt wird, wird die Haarlinie ohne Antialiasing gezeichnet. Bei Texten ist das genauso. Das sieht mit dem Wischeffekt nicht besonders toll aus. (Beispieldatei: rechter Kreis, Text). Wenn man die Linienbreite auf 1 px stellt, ist alles ok.
Sobald ich eine aktive Arbeitsebene "Wischeffekt" habe, wird das Dokument immer im Pixelmodus angezeigt – also auch Vektorebenen, auf die der Wischeffekt gar nicht angewendet wird. (Beispieldokument, Kreis oben). Lässt sich das vermeiden? (Dass die gewischten Vektorebenen gepixelt erscheinen,ist ja klar.)
Wenn ich bei den roten Kreisen den Wischeffekt auf 45° stelle, gibt es deutliche Streifen quer zum Effekt – da ist evtl. die Schrittweite zu groß.
L.G.
Burkhard.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Mitglied
- Posts: 2162
- Joined: Sat 28 Sep 2013 01:25
Re: Neue Testversion 18.40b7
Bug: Using the Shift key with the Paint tool does not draw a line.
Win7 x64
PL18.40b7 64bit
With the Paint tool active,
1. Hold down the Shift key.
2. Click and hold the Left Mouse Button.
3. Release the Shift key.
4. Move the cursor to create the indicator for the proposed line.
5. Release the mouse button.
No line is drawn -- only the initial spot of the brush is drawn.
Win7 x64
PL18.40b7 64bit
With the Paint tool active,
1. Hold down the Shift key.
2. Click and hold the Left Mouse Button.
3. Release the Shift key.
4. Move the cursor to create the indicator for the proposed line.
5. Release the mouse button.
No line is drawn -- only the initial spot of the brush is drawn.
Ken
Yes, I think it can be eeeeeasily done....
Just take everything out on Highway 61.
Yes, I think it can be eeeeeasily done....
Just take everything out on Highway 61.
-
- Betatester
- Posts: 3674
- Joined: Thu 26 Nov 2009 22:59
Re: Neue Testversion 18.40b7
Same here on OS X 10.9.1/PL 64 bit.photoken wrote:Bug: Using the Shift key with the Paint tool does not draw a line.
-
- Entwickler
- Posts: 4203
- Joined: Tue 19 Nov 2002 15:49
Re: Neue Testversion 18.40b7
I will fix that.photoken wrote:Bug: Using the Shift key with the Paint tool does not draw a line.
Martin
-
- Entwickler
- Posts: 4203
- Joined: Tue 19 Nov 2002 15:49
Re: Neue Testversion 18.40b7
Das werde ich reparieren.JulianZI wrote:2 Ebenen sind selektiert, eine davon ist gegen Verschieben geschützt. Beim Versuch jene mit den blauen Markern zu verschieben, verschiebt sich die andere unkontrolliert.
Martin
-
- Mitglied
- Posts: 2248
- Joined: Sat 12 May 2012 21:38
Re: Neue Testversion 18.40b7
Bug?
1) draw a star or flower.
2) adjust on of the parameters: the original size changes.
And a request in regards to SVG output: currently all bitmap layers are exported as jpg without any control over quality.
To expand on this, it would also be extremely useful to extend the layer export function this way as well in one go!
I would like to see some sort of option to export any image layer with specific adjustable settings for:
1) jpg [with control parameters]
2) png [with control parameters]
3) svg [no control parameters - only available for vector layer export, not for svg export]
In the latest Photoshop CC users can now add certain parameters to the layer names, and the export will then export each layer according to those instructions. I believe you already have some functionality built-in that works with layer names?
Syntax could be like this: layer name {{ jpg([size],[quality],[sample algorithm],[extension]) , png([size],[colours],[sample algorithm]), svg }}
[quality] = optional. jpg quality setting from 1% up to 100%
[colours] = optional. png number of colours export. If left out, true colour.
[sample algorithm] = optional. 1:bicubic, 2:lanc3, 3:lanc8, 4:mitch, 5:catrom. If omitted, lanc3 is the default.
[extension] = optional string for additional text suffixed to layer name for file name.
Anti-aliasing per layer can already be set per layer - so no reason to add that. During export the directives between {{ }} would be ignored in naming the files and the svg IDs in the fully exported svg file (except for the extension parameter, of course).
When the complete file is exported to SVG only one file export parameter per layer would be used (e.g. the first one). While with layer export we could export as many versions as we need for our project (important for responsive web development and retina like screen-based design/games/apps).
So, here is an example of how this would work in the layer pane:
So, in short:
- adjustable file parameters per layer for the layer export function (Layer-->Management-->Save Layer)
- adjustable bitmap parameters jpg and png for the overall svg export and the encoding for bitmap files (File--> Save As svg). Only the first file parameter would be used for this.
- it would work for both individual layers and for groups.
- for vector layers/groups jpg, png and svg are export options.
What do you guys think? It would save an extraordinary amount of work when dealing with web and screen work. It could be easily extended to include print files as well (for example, tiff). It would make Photoline a thousand times more convenient for web, mobile, games, and screen-based work, and modernize it in that area in one swift sweep.
1) draw a star or flower.
2) adjust on of the parameters: the original size changes.
And a request in regards to SVG output: currently all bitmap layers are exported as jpg without any control over quality.
To expand on this, it would also be extremely useful to extend the layer export function this way as well in one go!
I would like to see some sort of option to export any image layer with specific adjustable settings for:
1) jpg [with control parameters]
2) png [with control parameters]
3) svg [no control parameters - only available for vector layer export, not for svg export]
In the latest Photoshop CC users can now add certain parameters to the layer names, and the export will then export each layer according to those instructions. I believe you already have some functionality built-in that works with layer names?
Syntax could be like this: layer name {{ jpg([size],[quality],[sample algorithm],[extension]) , png([size],[colours],[sample algorithm]), svg }}
[quality] = optional. jpg quality setting from 1% up to 100%
[colours] = optional. png number of colours export. If left out, true colour.
[sample algorithm] = optional. 1:bicubic, 2:lanc3, 3:lanc8, 4:mitch, 5:catrom. If omitted, lanc3 is the default.
[extension] = optional string for additional text suffixed to layer name for file name.
Anti-aliasing per layer can already be set per layer - so no reason to add that. During export the directives between {{ }} would be ignored in naming the files and the svg IDs in the fully exported svg file (except for the extension parameter, of course).
When the complete file is exported to SVG only one file export parameter per layer would be used (e.g. the first one). While with layer export we could export as many versions as we need for our project (important for responsive web development and retina like screen-based design/games/apps).
So, here is an example of how this would work in the layer pane:
So, in short:
- adjustable file parameters per layer for the layer export function (Layer-->Management-->Save Layer)
- adjustable bitmap parameters jpg and png for the overall svg export and the encoding for bitmap files (File--> Save As svg). Only the first file parameter would be used for this.
- it would work for both individual layers and for groups.
- for vector layers/groups jpg, png and svg are export options.
What do you guys think? It would save an extraordinary amount of work when dealing with web and screen work. It could be easily extended to include print files as well (for example, tiff). It would make Photoline a thousand times more convenient for web, mobile, games, and screen-based work, and modernize it in that area in one swift sweep.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
/*---------------------------------------------*/
System: Win10 64bit - i7 920@3.6Ghz, p6t Deluxe v1, 48gb (6x8gb RipjawsX), Nvidia GTX1080 8GB, Revodrive X2 240gb, e-mu 1820, 2XSamsung SA850 (2560*1440) and 1XHP2408H 1920*1200 portrait
System: Win10 64bit - i7 920@3.6Ghz, p6t Deluxe v1, 48gb (6x8gb RipjawsX), Nvidia GTX1080 8GB, Revodrive X2 240gb, e-mu 1820, 2XSamsung SA850 (2560*1440) and 1XHP2408H 1920*1200 portrait